نکاتی برای مربیگری کودکان با نیاز های ویژه کم توان توان ذهنی

به خاطر تفاوت های فردی و گروهی این طیف از کودکان با کودکان عادی شرایط مربیگری و کنترل این اشخاص در محیط های ورزشی  نیاز به دانش مربیگری و کنترل خاص این افراد وجود دارد


1- ارتباط

شاید اساسی ترین موضوع برای آموزش ارتباط باشد.

1-1 مربی

مربی باید تواناییهای ارتباطی ورزشکار خود را به دقت ارزیابی کند.

2-1 برای انتخاب روش مناسب ایجاد ارتباط .والدین ،نزدیکان،مددکاران و آموزگاران می توانند کمک کنند

3-1 برسی کردن روش خود مربی برای ایجاد ارتباط

4-1 تنظیم برنامه روزانه

5-1 گفتار موازی یا رهنمود کلی (استفاده از اصطلاحات کلیدی)

6-1 آموزش شفاهی

7-1 نمایش حرکات و استفاده از کمک های بصری

8-1 به فعالیت وا داشتن

9-1 کمک جسمانی

10-1 ترکیبی از روش های فوق

2-استراتژی و روش های خاص

استراتژی و روش های خاص برای ورزشکاران غیر معلول نیز کاربرد دارد ولی مربی کودکان با نیاز ویژه ذهنی باید به طور کامل با انها اشنایی داشته باشند

1- دانش خاص مربوط به هر رشته

2- فرد نگری

3- طرح برنامه هر جلسه

4- برنامه ریزی زمانی

5- روانشناسی ورزشی

6- تعیین هدف

7- تغذیه

8- آسیب ورزشی

9- ارتباط

شرایط بدنی

برای ورزشکارن بانیاز ویژه ذهنی و افراد عادی آمادگی های بدنی و شرایط بدنی تفاوت چندانی وجود ندارد و مربی این افراد باید آگاهی کاملی نسبت به آنها داشته باشند.

1- ساختار بدن

2- فیزیولوژی

3- رشد وتکامل جسمانی انسان

4- فاکتور های آمادگی جسمانی (قدرت،سرعت،استقامت انطاف پذیری و ...)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد