پروتز بریس کراچ واکر

پروتزها[Prosthesis] به وسایلی اطلاق می‌گردد که جانشین عضو از دست رفته می‌شود، فقدان یک عضو ممکن است بر اثر جراحی قطع عضو، نقص مادرزادی، تصادفات و غیره بوجود آمده باشد .

پروتزها را متناسب با محل قطع عضو در دو دسته پروتزهای اندام تحتانی و فوقانی تقسیم‌بندی می‌نمایند. 

پروتزهای اندام تحتانی شامل : پروتز پنجه برای قطع پا، پروتز سایم برای قطع از مفصل مچ پا، پروتز زیر زانو، پروتز روی زانو، پروتز بالای زانو و پروتز کاندین برای قطع پا از مفصل ران می‌باشد.

وظیفه این پروتزها برگرداندن عملکردهای عضو از بین رفته تا حد ممکن است که در اندام تحتانی عمده‌ترین وظیفه پروتز ، تحمل وزن می‌باشد.

بریس

منظور از بریس لوازم کمکی هستند که برای تحمل وزن بدن و جلوگیری از حرکات غیر ارادی و گاهی اوقات حرکات و همچنین پیشگیری از تغییراتی که ممکن است در شکل اندام‌های مختلف رخ دهد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوازم گاهی اوقات از جهت ترمیم بعضی از تغییرات شکلی اندام‌ها و جلوگیری از پیشرفت آنها نیز به کار می‌روند.

کراچ

کراچ وسیله‌ای است که برای استفاده از نیروهای فوقانی در راه‌رفتن و حرکت‌دادن بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله کمکی باید به اندازه کافی استحکام داشته و متناسب با قد معلول تهیه شود.کراچ دارای دو نوع کوتاه (در سطخ مفصل آرنج) و بلند (زیر بغل) می‌باشد. کراچ زیر بغل باید به صورت دوطرفه یعنی در هر دو دست استفاده شود. استفاده از کراچ زیر بغل به صورت یکطرفه باعث تغییر شکل بدن می‌شود.

واکر

برای آن دسته از معلولینی که جهت راه‌رفتن به تکیه‌گاه وسیع‌تری احتیاج دارند، از این وسیله کمکی استفاده می‌شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
آرش چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:45 ب.ظ http://10000dollar.blogsky.com

سلام تبریک میگم وبلاگ خیلی خیلی خوبی داری.
اگه دوس دارین پولدار بشین یه سری به من بزنین
ممنون
http://10000dollar.blogsky.com

کریم سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ق.ظ

سلام وحید جان خوبی؟ من فکر کنم یه شماره ایرانسل ازت داشته باشم همونو داری یا نه؟ از بقیه ی بلالی ها چه خبر داری؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد