X
تبلیغات
رایتل

برای تدریس ریاضی در دبستان و به ویژه سال اول روش های متعدد و متنوعی ذکر کرده اند.

در اینجا به ایجاز و اختصار سخن می گوییم ومطمئن هستیم که خواننده با مطالعه او را در کلاس یاری می دهد.

روش های زبانی

در این روش معلم متکلم وحده است.وهمه چیز را بیان می کند.قواعد را برسی می کند نتیجه گیری می کند .طراحه مسئله است.خلاصه معلم همه کاره و دانش اموز هیچ کاره است

روش تدریس زبانی استدلالی

هواداران این شیوه بر خلاف گروه قبل تدریس ریاضی را توام با استدلال قبول دارندولاغیر.

خلاصه کلام این عده چنین است:

اساس ریاضیات و نهاد آن منطق است وریاضیات با منطق آمیخته است

روش زبانی ماشینی

موافقان کسانی هستند که فهم و شعور دانش اموز را برای استدلال مناسب نمی دانند از طرفی اعتقاد دارند که دانستن قواعد و فنون محاسبه کافیست.

اگر دانش اموز ادامه تحصیل دهد برایش استدلال میشود و مطالب را می فهمد

روش مکاشفه ای

در این روش با استفاده از وسایل سمعی بصری در دانش اموز ایجاد انگیزه می شود.شاگرد آزمایش می کند،میشود،میبیند،لمس می کند،خراب می کند تا یاد بگیرد.

دانش اموز با کار کردن با وسایل هرگز خسته نمی شود.انچه را که یاد میگیرد هرگز فراموش نمی کند.

در اینجا با بعضی از روش های تدریس اشنا شدید در ادامه سعی می شود مفاهیم که در دوره ابتدای آموزش داده میشود را برای شما توضیح دهیم

مراحل ارائه تدریس

برای انکه مفهومی ملکه ذهن دانش اموز شود باید از صافی رد شود تا از جهت سطحی و عمقی کسترش یابد.

در بسیاری از موارد مراحل ارائه درس را می توان تحت عناوین مراحل مجسم،نیمه مجسم، شفاهی ، کنترل درک مفهوم رفع اشتباه و بکارگیری درس ذکر کرد

 

در آینده تمام مراحل تدریس مفاهیم ریاضی در دوره ابتدایی را مطرح خواهیم کرد



تاریخ : یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1387 | 09:37 ب.ظ | چاپ | نویسنده: ******** | نظرات (1) (0 لایک)
.: Weblog Themes By SlideTheme :.