X
تبلیغات
رایتل

همیشه برای افراد این موضوع مطرح است که چگونه به طور صحیح و علمی بدون فشار به بدن لاغر یا چاق شویم.

ابتدا

چگونه صحیح چاق شویم

برای افزایش وزن چه از طریق عضله سازی یا افزایش ذخیره چربی فقط باید از طریق تغذیه درست به صورت زیر عمل کنیم


ابتدا اصطلاح زیر اشنا می شویم

BMR انرژی پایه : مقدار انرژی که برای ادامه حیات ضروری است تنفس،ضربان قلب و ....

فرمول دست یابی برای انژی پایه:

اقایان: (سن)4/7چهار ممیز هفت – (قد) 1/8 یک ممیز هشت +(وزن)9/6 نه ممیز شش+655

خانم ها : (سن)6/8 شش ممیز هشت – (قد) 5+(وزن)13/7 سیزده ممیز هفت+66

چاق تر شدن (چربی)

با احتساب BMR هر فرد که بیان گر انرژی پایه می باشد شخص میزان فعالیت خود را در روز تخمین زده و با استفاده از کالری مصرفی روزانه خود(کالری که در فعالیت روزانه مصرف کرده) مقدار انرژی کل خود را به دست می آورد.

سپس مقدار 500 کیلو کالری علاوه بر مصرف خود استفاده کرده تا بدن به طور صحیح هفته 2 کیلو افزایش وزن داشته باشد

اگر ورزشکاری با عضله سازی قصد افزایش وزن دارد باید با استفاده از وزنه مصرف  پروتین حجم عضلات خود را افزایش دهد

به یاد داشته باشد افزایش عضله با تمرین و اصل اضافه بار اتفاق می افتد

لاغر شدن

با احتساب BMR هر فرد که بیان گر انرژی پایه می باشد شخص میزان فعالیت خود را در روز تخمین زده و با استفاده از کالری مصرفی روزانه خود(کالری که در فعالیت روزانه مصرف کرده) مقدار انرژی کل خود را به دست می آورد.

سپس 500 کیلو کالری کمتر از مصرف بدن انرژی دریافت کند تا در هفته 2 کیلو بدون اسیب وفشار به بدن لاغر شوید

توجه داشته باشد همراه با چربی عضلات نیز مقداری از حجم خود را از دست می دهند که با تمرین با وزنه این روند کنترل می شود

لاغر شدن وچاق شدن را زیر نظر یک فرد اگاه به تغذیه و علم تمرین انجام دهید تا مشکلات برای شما ایجاد نشود به امید تندرستی وسلامتی همه ی عزیزان

 



تاریخ : شنبه 17 تیر‌ماه سال 1391 | 09:06 ق.ظ | چاپ | نویسنده: ******** | نظرات (1) (0 لایک)
.: Weblog Themes By SlideTheme :.